To έργο «Δημιουργώντας σε 3 διαστάσεις» προέκυψε από την ανάγκη να ασχοληθούν οι μαθητές με ένα αντικείμενο που θα τους δώσει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τις ικανότητες, τις δεξιότητες και τη φαντασία τους, χρησιμοποιώντας εργαλεία που είναι στην πρώτη γραμμή της ψηφιακής τεχνολογίας, στο μέλλον.
Συμμετέχοντες μαθητές
Αλεξέλη Οινόη | Α1 |
Κοκκίνης Γιάννης | Α1 |
Κυλίτης Άγγελος | Α2 |
Πονηρού Ειρήνη | Α3 |
Καρτσιδήμα Κατερίνα | Α3 |
Χατζηδήμας Κώστας | Β2 |
Λοράνδος Ανδρέας | Β2 |
Ζήση Άννελη | Β3 |
Προύντζος Δημήτρης | Β3 |
Φραγκάκη Φαίη | Β3 |
Ρούσσου Ολυμπία | Β3 |
Σαρπάκη Δανάη | Β3 |
Κατσαδώρος Κωνσταντίνος | Β4 |
Ιωαννίδης Δημήτρης | Γ1 |
Λεούσης Κώστας | Γ2 |
Κοκκίνης Γιώργος | Γ2 |
Παπαδεράκης Δημήτρης | Γ3 |
Παπαδόπουλος Ντάριο | Γ3 |
Μουστάκας Άρης | Γ3 |
Μαχαιρά Μίνα | Γ3 |
Πλαστήρα Νίκη | Γ3 |
Στόχοι
Το παιδαγωγικό πλαίσιο του προγράμματος στοχεύει ώστε οι μαθητές να:
- ενεργοποιήσουν το ενδιαφέρον τους για την Τεχνολογία και τις εφαρμογές της.
- κατανοήσουν, μέσω του 3D Printer, τη σημαντική συμβολή της τεχνολογίας στον εικασστικό τομέα.
- αναπτύξουν κριτική σκέψη και να διαμορφώσουν στάσεις, αξίες και συμπεριφορές με την καλλιέργεια διαφόρων ικανοτήτων.
- αναπτύξουν αίσθημα ευθύνης και προσωπικής δέσμευσης.
- αναπτύξουν ικανότητα συνεργασίας και επικοινωνίας, μέσω της ομαδικής εργασίας.
- αναλάβουν πρωτοβουλίες δράσεων με στόχο την αξιοποίηση του 3D printer στο σχολικό περιβάλλον.
Υλοποίηση
Το πλαίσιο υλοποίησης του έργου ακολουθεί το πείραμα, δηλαδή τη δημιουργία πειραματικών διατάξεων στο σχεδιασμό και στην παραγωγή τρισδιάστατων αντικειμένων. Η μέθοδος συνίσταται στην επιλογή διαφόρων υλικών για την δημιουργία τρισδιάστατων αντικειμένων και κατανόηση των ιδιοτήτων των υλικών αυτών όπως: αντοχή στη σκληρότητα, την κάμψη, την ευλυγυσία, τη θερμοκρασία, την εμφάνιση και ακόμα την καταλληλότητα για διάφορα αντικείμενα.
- Συναρμολογούμενη σκακιέρα: Το project της συναρμολογούμενης σκακιέρας περιλαμβάνει την εκτύπωση ασπρων και μαύρων τετραγώνων τα οποία ενώνονται σαν παζλ και δημιουργούν μία σκακιέρα. Οι μαθητές στη συνέχεια σχεδιάζουν διάφορα κομμάτια για τη σκακιέρα. Το σχέδιο είναι επίπεδο για την εύκολη αποθήκευση και μεταφορά τους.
- Έλικα DNA: Το project της έλικας DNA περιλαμβάνει την εκτύπωση με διαφορετικό χρώμα των αζωτούχων βάσεων DNA: Αδενίνη (Α) Θυμίνη (Τ) Γουανίνη (G) Κυτοσίνη (C). Στη συνέχεια οι μαθητές τις ενώνουν κατάλληλα μεταξύ τους ώστε να σχηματιστεί η έλικα του DNA.
- Αυτοσχέδιος 3D printer: Το πιο σημαντικό στάδιο του έργου είναι η συναρμολόγηση και κατασκευή από τους μαθητές ενός αυτοσχέδιου 3D printer, με εξαρτήματα και υλικά που υπάρχουν στο εμπόριο αλλά και με εξαρτήματα που θα έχουν δημιουργηθεί από τους μαθητές με τη χρήση του αυτοσχέδιου 3D εκτυπωτή που υπάρχει στο σχολείο.
Ακολούθως παρατίθενται εικόνες από τις διάφορες εκτυπώσεις.
Άλλωστε η λειτουργία του 3D εκτυπωτή γενικά είναι η ίδια αλλά τα αντικείμενα με τα οποία μπορούν να ασχοληθούν στο μέλλον είναι πάρα πολλά όπως η δημιουργία μεταλλικών αντικειμένων, εξαρτημάτων μηχανών, πλαστικών αντικειμένων, εξαρτημάτων δορυφόρων κ.α. Αξιοσημείωτη είναι πλέον η χρήση του 3D εκτυπωτή στη βιολογία στην ιατρική αλλά και σε άλλες επιστήμες. Με άλλα λόγια οι μαθητές μας αποκτούν ψηφιακές δεξιότητες που θα τους ακολουθήσουν στο μέλλον όποιο επάγγελμα ή επιστήμη κι αν επιλέξουν.